…vi bor på ”Pandora”!

[blip.tv http://blip.tv/play/g657gsbOHwI%5D

…ganska fascinerande och högintressant läsning, klicka här!

Tänk om det verkligen är så att träd och många övriga växter kommunicerar och hjälper varandra…tror vi skulle få oss en tankeställare och se våra gröna vänner med andra ögon!

 

Det här inlägget postades i Natur och miljö.. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till …vi bor på ”Pandora”!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Störtcoolt!

    Hemikram

  2. arrami54 skriver:

    …visst är det! 😉 Peter Larson gav mig tips om en blogg, denna: http://tywkiwdbi.blogspot.com/ …och jag har hittat mycket god och intressant läsning där, bl.a. om detta att träd hjälper varandra och kommunicerar.
    …och vi förstår var manusförfattarna till ”Avatar” fann sin inspiration! Vi bor på Pandora!
    🙂

    Kram.

  3. madonnan skriver:

    Hej,

    Det ska jag ta och titta på. Tror att allt lever så det låter intressant! 🙂

  4. arrami54 skriver:

    …visst är det intressant och jag tror vi förstör den ekologiska biodiversiteten mest p.g.a. okunskap.

  5. sanna skriver:

    Spännande! Jag älskar skogen och träden och detta att de kommunicerar känns självklart. Jag tror att allt hör ihop på något sätt, människor, växter, djur. I skogen, bland träden finns en särskild energi som jag alltid känt mig dragen till. Jag har under lång tid inte kunnat ta mig ut i skogen då jag har blivit lite skadad. Det är synd för jag vet att naturen skulle hjälpa mig att läka!

  6. arrami54 skriver:

    …visst är det spännande, vår kunskap är fortfarande låg och nog hoppas man att medvetenheten om de ekologiska systemen ökar, vi är alla helt beroende av dem.
    Skogen läker, helt rätt och nu stundar många sköna skogspromenader, i jakt på svamp, blåbär, lingon m.m. och alla djur man ser möter gör inte saken sämre…synd att du inte kommer ut i skogen.

Kommentera

