De onåbara SverigeDemokraterna!

…ordet onåbar i rubriken skall läsas som outvecklat ointelligenta och primitivt selektiva i förmågan att ta in kunskap.

DN har ställt tre frågor till våra riksdagspartier och svaren styrker min tes. SD är inte nåbara med reell argumentation och lever på grundorsakerna till den rasistiskt betingade splittring vi ser i samhället.

De står för ett mycket primitivt flockbeteende och lever på rädslans exkluderande hat mot främst muslimer och utomeuropeiska invandrare. De talar om kritik mot invandringspolitiken och mångkulturell problematik, men argumenterar med rädslans fobier som grund.

Man bekämpar inte t.ex. störda religiösa ideologier med hat, sekularisering byggs med kunskap och sakargument, inte fundamentalistiskt hat mot troende minoriteter.

Den exkluderande och i grunden rasistiska/kulturrasistiska fundamentalism de står för hjälper inte i kampen mot t.ex. religiöst betingat kvinnoförtyck, mot detta hjälper bara lag och daglig civilkurage. Bara dåren tror att en muslimsk kvinna blir hjälpt av att hon hatas, förnedras och önskas bli exkluderad ur det svenska samhället och bara dåren tror att en religion övertrumfar en annan i byggandet av motsättningar. Hur länge tryckte inte kristendomen ner kvinnorna?

…och bara dåren tror att mobbarens exkluderande: ” – Du får inte vara med” , hjälper i bygget av en jämlik, sekulariserad demokrati.

De Sverigedemokrater jag mött är i grunden väldigt rädda individer och fegt, medvetet primitiva i sitt djuriska revirtänk.

…och de(SD) är totalt omedvetna om att de är exakt det de tror sig bekämpa!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till De onåbara SverigeDemokraterna!

  1. Leif Nilsson skriver:

    Märkligt att den extrema rasism som många muslimer och invandrare för med sig alltid exluderas ur begreppet. Många av dessa är långt mer rasistiska både mot andra folkgrupper i dess närhet och svenskar.

  2. Nieznany skriver:

    En fråga först. Jag ser att du har ett intresse för djur och natur. Byggdes detta intresse upp i en månkulturell stad eller har du som jag misstänker aldrig satt fin fot i ett berikat område och än mindre i en storstad?. Den enda månfalden du har kontakt med är den bilogiska ute i naturen. Eller?
    Jag, proszę pana, żyłem wiele lat w tym ”multi kulti” gnoju z idiotami, narkotykami i pełno nieprzyjemnosci. Ja jestem dziś dumny Sverigedemokrat i ludzie jak ty nie beda mi wytykiwac że ja jestem jakiś ”rasist” i ”islamofob”. Jesteście wszyscy zaczarowani ideologią durną.

    Språket är polska. Översätt på vilket sätt du önskar.

    Det primitiva flockbeteendet skulle jag vilja säga dig är något som du fått duktigt om bakfoten och SD representerar inget av det du beskrivet för den delen heller. Lär dig något om partiet istället för att hämta din desinformation från vänsterstyrda dagstidningar.

  3. arrami54 skriver:

    Ingen exkluderar rasism/främlingsfientlighet genom att kritisera densamma och menar du att en typ av rasism är bättre? Är det därför SD inte skall kritiseras?

  4. arrami54 skriver:

    Ser att du mångkulturellt berikar kommentarsfältet med polska, vad du skriver vet jag inte eftersom jag inte behärskar det språket och jag bryr mig inte om att lägga tid på att be någon översätta. 😉
    Du är tydligen en av dem som berikat Sverige, bra och välkommen!

    Vad det gäller din fråga, jo, jag har inte bara levt på landet, utan även i städer, inklusive storstäder och besökt många områden (inklusive storstäder) världen över. Jag bär på vandrarens gen förstår du och gillar att uppleva världen och den ”månkultur” du omnämner existerar, månen lyser över alla världens städer! 😉 Liksom de alla är mångkulturella!

    Slutligen är det primitiva flockbeteendet exakt lika revirbeskyddande inom SD som i en vargflock. Du förstår, en vargflock ser en polsk pudel, eller en afrikansk vildhund, som konkurrerande artfränder som hotar reviret och de jagas därför bort, eller dödas.
    Jag är glad att du kom in och styrkte det jag skrev i inlägget! Ha en bra dag! 😉

    PS: Är DN, SvD m.fl tidningar vänsterstyrda, det var som fan, det visste jag inte! 😉 DS.

Kommentera

