Försök till mordbrand mot SD-politiker?

…läser i DN:

Det var vid 20-tiden på måndagen som ledamoten hörde brandvarnaren i hallen utlösas och fick se hur det brann innanför hennes ytterdörr.

Jag stod och bakade pizza i köket och hade musik på. Men så hörde jag hur brandvarnaren gick igång och gick ut i hallen för att se vad det var som hade hänt. När jag kom ut dit brann det i dörren och på golvet.

Elden hade tagit sig i dörrmattan och några reklamblad som låg kvar på golvet men också i dörrkarmen.

När jag slet upp dörren brann det även utanpå dörren, det verkade som om någon hällt tändvätska in genom brevlådan och ute på dörren och sedan tänt på, berättar ledamoten.

Efter att ha ringt 112 från trappan kom brandpersonal snabbt till platsen och kunde släcka elden.”

men någonting utlämnas, någonting som visas på denna blogg, nämligen att personen som utsattes för detta, trots ord som: ”Det känns för hemskt” (?) helt kallt hämtade en kamera och fotograferade branden, det normala hade väl varit att försöka släcka elden först…?…

…eller handlar allt om ett propagandatrick?  Hos mig personligen skapar beteendet en viss misstänksamhet…men visst, personer i chock begår överloppshandlingar och man har ju alltid en mobilkamera till hands. En bild går ju också ofta att sälja…

Men oavsett, de idioter som tror våld, hot om våld eller försök till mordbrand är ett bra sätt att demokratiskt argumentera mot SD… ÄR totala idioter och jag bryr mig inte om vilken politisk hemvist våldsverkarna säger sig ha…dumma som ett löskokt ägg ÄR ni, som använder våld!

 

Det här inlägget postades i Min syn på SD.. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Försök till mordbrand mot SD-politiker?

  1. Mattias skriver:

    Eller så tog hon en bild med mobilen på väg ut i trapphuset. Jag stod själv ”helt kallt” tidigare i sommar och fotograferade en bilbrand med kameran medan jag hade SOS Alarm i luren. Detta efter att ett gäng *censur* tänt eld på bilar farligt nära ett radhusområde här i min underbart mångkulturella ”Idyll”.

    Har du funderat på om terrorattentatet på Utöya kanske var ett PR-trick förresten? Det fungerade ju bra iaf, Arbeiderpartiets opinionssiffror har inte varit så bra på länge…

  2. arrami54 skriver:

    Att Breivik gjorde det han gjorde var säkert inte för att saken skulle uppmärksammas och er kamp få ”PR” och samla än fler under nationalismens fanor, hans tanke var att massakern skulle gå tyst förbi (ironi!)…men vi har ju förstått att somliga är ”kalla” och ”kallt” står med kameran beredd, så lär ju Breivik var misstänkt för att ha gjort också!
    …personligen hade jag först släckt elden, spåren av branden är liksom bevis nog! Men folket i SD är väl kalla pr-fotografer hela bunten?

  3. Anthony skriver:

    Efter det som hände i Oslo kände jag att jag behöver förstå. Vad är det som får en människa att tappar fattningen så totalt och ändå verka normal. Jag tog och lånade Mattias Gardells bok Islamofobi. Läs den!
    http://www.elib.se/library/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9173433373&lib=74
    Riktigt obehagliga insikter om hur SD och liknande politiker i Europa + USA stressar människor till att tro om Islam och Muslimer. Min tolkning är att den politiska ledningen i SD och övriga så kallade bruna partier till stor del driver sina frågor av rent personliga själv. Det är för mycket pengar och makt inblandat för att försaka chansen. Enligt Mattias Gerdell så hade SD i det senaste valet en större valbudget än Miljöpartiet, Kristdemokraterna och Vänstern. Med det i tanken är det förmodligen lätt att lockas till att elda lite i hallen…

  4. arrami54 skriver:

    …vem som eldat ”i hallen” vet ingen i skrivande stund, enligt SD är det ”AFA”, mulktikultivänstern, men vi bör avvakta polisens utredning. Jag personligen ifrågasätter varför denna lilla brand inte först släcktes, innan kameran kom fram…och detta av flera skäl. Bor man i en lägenhet bör branden bekämpas omedelbart med hänsyn för riskerna för andra och kan man kallt fotografera så bör man lika kallt kunna släcka elden, i detta fall, av bilden att döma hade branden lätt kunnat kvävas.

    Vad det gäller bilden av ”personligt” maktbehov så delar jag den och jag tror inte jag behöver skriva att jag hyser en stor misstro till individer som står upp för SD:s ideologi! 😉

  5. HEMIMAMMA skriver:

    Klart misstänkt förfarande…

    Hemikram

  6. arrami54 skriver:

    …erkänner utan omsvep att jag reagerade med misstänksamhet mot fotograferandet, jag menar man släcker väl först?
    Antar att min totala brist på tillit till Sverigedemokrater lyser igenom?

    Kram.

  7. ”Jag stod själv ”helt kallt” tidigare i sommar och fotograferade en bilbrand med kameran medan jag hade SOS Alarm i luren.”

    Är man inte personligen berörd så klarar man att pyssla med flera saker samtidigt, särskilt om det inte finns fara för liv. Personligen har jag fotograferat massor av dramatiska händelser som pressfotograf, men jag skulle knappeligen fotografera inne i mitt eget hem om det brann i ytterdörren. Men det kanske är en ung kvinna med starka nerver, vad vet jag. Både fotografera dörren när det brann och dessutom ringa brandkåren. Jag skulle koncentrera mig på att släcka, alt ringa brandförsvaret, först efter det skulle jag ha gjort något annat. Min kamera skulle inte åka fram förrän betydligt senare.

    Sedan en randanmärkning: Den aktuella bilden går inte att sälja till ngn seriös nyhetsförmedlare. Det enda den gör är att resa en mängd frågor.

  8. arrami54 skriver:

    Delar din uppfattning helt och nog släcker man först? Tydligen släckte personen efter fotograferingen och ja, bilden reser en del frågor hos mig…allt känns lite väl utstuderat kallt (?).

  9. Ping: Får vi fira en Palestinsk stat nu? | Jinge.se

Kommentera

