…jo, man måste se världen med humor!

För tio år sedan tvingades Fredrik Jansson från Skellefteå att amputera sitt ena ben. Ändå måste han regelbundet bevisa att benet fortfarande är borta och att han därför kan få fortsatt tillstånd för handikapparkering.”berättar DN och nog är svensk byråkrati ibland nästan ett bevis på att vi i Sverige är den sista kvarvarande Sovjetstaten…eller skall vi stryka ordet nästan?

…och vem vet, ett ben kanske kan växa ut igen, det verkar iallafall som om svenska myndigheter tror det!

Men visst, byråkrati skapar arbetstillfällen och jag är lite förvånad över att inte tillståndsansökan sker varje år, istället för vart tredje, någon har missat hur många arbetstillfällen som kan skapas om denna så viktiga kontroll sker oftare!

…nog vet jag att sjöstjärnor och en del reptiler kan tappa delar som växer ut igen men jag inser också vad som växer ut ur regelberoende myndighetspersoners och politikers reptilhjärnor…nämligen ett frosseri i kontrollrepriser!

Detta är en liten reptil med ej amputerad svans:

 

 

 

 

 

 

 

…och detta är en Sjöstjärna! (Observera att den biologiska informationen är riktad till svenska myndighetspersoner och politiker, ni övriga vet detta!)

 

 

 

 

 

 

…nog är Sverige fantastiskt alla gånger!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till …jo, man måste se världen med humor!

  1. Max Colliander skriver:

    Ja, humor. Men var det inte i Norrland med som en man på 78 år nekades köpa folköl för han saknade leg:p.

  2. arrami54 skriver:

    Han måste sett väldigt ung ut, eller så var kanske kassörskan 93 och halvblind?
    Hoppas jag ser så ung ut när jag blir 78, men det är nog att drömma lite väl mycket…men jag är glad ändå, än blir jag insläppt på krogen, utan att få höra: ”-Du farfar, du har nog gått vilse?”

Kommentera

