…och stiger värdet?

I hela mitt liv har jag varit intresserad av konst, tänk om jag hade fått studera för mäster. Ingen slår honom, visst många är skickliga, men den kreativa genialitet och förmåga han uppvisade är bortom det sällsynta. Hans bilder talar för sig själva…

Leonardo_-_St._Anne_cartoon bv

Det tragiska med konsten är att den likt så mycket annat reducerats till investeringsobjekt.

Guld är homo sapiens enda sanna gud.

Det är tragiskt av flera skäl, men främst därför att den kreativa processens andliga meditation främst är ett språkligt verktyg, en förbindelse mellan de små flyktiga själar vi är.

Min kärlek till konsten dog efterhand helt i mötet med andra (kanske främst under möten med andra ”konstnärer”), detta då intresset oftast främst och endast var ekonomiskt. Men kärleken lever kvar, i tyst privat hemlighet, de blir alla ”klara” den dag jag dör och skulle någon idag fråga om jag målar, så skulle svaret bli ett leende:

”- Nej! Det gör jag inte.”

m_fairy2 sepia bv

vacce-sepia1b mellan

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

