Galningar och ”miljömuppar”.

Jag är orolig, inte för egen del då jag nått en ålder då framtiden är mindre viktig, men jag oroar mig för mina barn och deras barn…och deras barn. Jag oroar mig över att de vackra ”kedjorna” skall brytas av krig, miljökatastrofer. Jag oroar mig för alla framtidens barn.

Man blir extra orolig över alla homo infantilis som dominerar arten homo sapiens. En galen homo infantilis är republikanernas presidentkandidat Donald Trump. Bara det faktum att han nått tätplatsen i nomineringsspelet tyder på att han långt ifrån är ensam i sitt vanvett.

Även i Sverige kryllar det av klimatförnekare, rasister och puerilt obegåvade avpälsade primater av underarten homo infantilis, ett exempel är SD:s medlemmar och herr Åkesson som på rasistisk grund avskyr muslimer. SD är också, liksom övrig höger, klimatförnekare och lågprioriterar problematiken kring negativ miljö-/klimatutveckling.

När haven nått maximum av sin buffertförmåga, när klimatförändringarna blir självgående/självförstärkande tappar vi kontrollen och förlorar:

Den onda cirkeln av mörknande is och stigande temperaturer är en av många så kallat självförstärkande effekter som klimatforskare länge varnat för.

Den är början på en accelererande process där det bildas allt större sjöar av smältvatten på isytan. De mörka sjöarna gör att isen absorberar ännu mer värme.
– Vattnet i de här ansamlingarna kan sen leta sig ner genom isen, ända ner till botten där vattnet får en smörjande effekt som gör att dräneringen av is går effektivare, säger Per Holmlund.
Resultatet: Den gigantiska ismassan börjar smälta och röra sig ut mot havet i allt snabbare takt.”

Enligt alla de lågbegåvade galningar som avfärdar miljö- och klimathoten är vetenskapen fel ute, de vet bättre än IPCC:s alla välrenommerade forskare. De vet, ty de reagerar instinktivt likt alkoholisten Jeppe, alla vet att Jeppe dricker alldeles för mycket, utom Jeppe som anser att han dricker lite och lagom.

”– De som säger att klimatförändringar är bluff eller en konspiration förnekar vetenskapen. Det är samma människor som tror att höjda havsnivåer bara innebär att vatten kommer att rinna över kanten på jorden.”

…men saliga äro de korkade, ty de skola flyta när syndafloden kommer!

Dessa ”jeppar” värnar sin parkeringsplatser, sin bensinslukande SUV och sin destruktiva livsstil långt före allt sunt förnuft och de är helt övertygade om att vi faktiskt kan agera som om vi hade fler planeter att plundra.

Jag tycker synd om framtidens barn som många gånger fostras och präglas av den mänskliga underarten homo infantilis. De giftspridande sopbergen växer, här och globalt, liksom fördumningspandemin som växt ur narcissistisk tillväxt och konsumtionsiver.

Jag tycker synd om mina barn. Det tragiska är att de är intelligenta och borde ha en ljus framtid. Den lille på teckningen nedan har vuxit från de åtta månader han var när jag tecknade honom, till att bli en högutbildad ung man som nyligen fick ett fint stipendium för sitt examensarbete kring planetväxlar. Men när han är i min ålder, om han når dit(?), lär han leva i en förkrympt värld, förgiftad och utsatt för extremt väder. Flyktingkatastroferna han upplevt var extrema, liksom dricksvattenbristens effekter. I framtidens Sverige är ingenting sig likt…

…och det enda jag med säkerhet vet är att vi människor är alldeles för många och alldeles för dumma! Problemet ligger helt på homo infantilis, och de är den enda art som förtjänar utrotning. Bästa sätt att utrota homo infantilis okunnighet är via utbildning (om så via tvång)…

Så låt oss börja!

Donald Trump får USA sköta, men herr Åkesson, SD:s övriga medlemmar, religiösa, KD och övriga klimatförnekare sätter vi i den svenska förskolan. De får alla därefter vandra genom den svenska grundskolan igen och får i årskurs nio börja ansöka om rösträtt igen. Men ingen bör lättvindigt få detta för än efter avslutad gymnasieutbildning. Inget seriöst samhälle kan hantera vanvettiga stollar som fullvärdiga medborgare.

 

henrik åtta månader

vacce-sepia1b mellan

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

