Lite om varghatet på facebook.

Hittade återigen några intressanta kommentarer på en offentlig varghatarsida på Facebook. Gruppen är offentlig och jag vill poängtera att jag har grundlagsskyddad rätt att citera folk.

Det som skrämmer mig är INTE att dessa individer är faktaresistenta, okunniga och hatiska, det som skrämmer ÄR att de har rösträtt och i vissa fall vapenlicens.

Man uppmanar till jaktbrott, att vargen skall köras över och sprider okunniga sagor om hybridvargar trots att det är bevisat bortom all rimlig tvivel att inga sådana finns i Sverige.

Det mest tragiska är att svenska politiker fegt ”svansar” för denna grupp hatiska individer och berättar sagor om att licensjakten på varg är till för att öka acceptansen. De är väl medvetna om att de inte får acceptans hos denna grupp oavsett insats och att försöka ge dessa individer kunskap, någon form av allmänbildning och förståelse för rovdjurens positiva betydelse, är totalt bortkastad tid.

…och tror du att det går att sakligt argumentera med dem? Mitt leende svar blir, försök så får du se!

https://www.facebook.com/groups/vagavagravarg/permalink/1464309926914566/

Jag citerar några av dem:


Albin Nordin Ba gasa
Gilla · 1 tim

Madeleine Johansson Hybrid
Gilla · 2 · 2 tim

Tomas Lindbom Fan kör på fanskapet
Gilla · 5 · 2 tim

Christer Elfstrand GASA
Gilla · 5 · 2 tim

Patric Pettersson Kör över han så märker du vad du får för straff, är det en hund får du inget, är det en varg så blir du säkert av med körkortet,vapenlicens, jävligt höga böter, troligtvis fängelse. Fina rättssystemet vi har
Gilla · 6 · 2 tim

Tommy Krantz Lägg i overdrivern för kattsingen o gör målarpenslar.
Gilla · 2 tim

Oskar Hallsten Där är de plattan i mattan som gäller…
Gilla · 7 · 1 tim

Lena Sivertsson Den ser ut som dotras hund det är en korsning mellan jämte och alaskan. Det är flera som frågat om det är en varg när man är ute med han. Några har till och med varit brydd om man verkligen får ha varg eller vargkorsningar. Så jag vet inte om det är varg eller hund
Gilla · 1 · 1 tim

Mikael Hedlund Ser ut som en hybrid uppfödd i hägn o planterad ut
Gilla · 1 tim

Per Gummus Kör på skiten så får du se …..
Gilla · 3 · 1 tim

Olle Johnsson Vargjävel
Gilla · 1 tim

Rasmus Gustafsson Varg helvetä varför satta du den inte i fronten för???
Gilla · 1 · 1 tim

Göran Andersson Finns inte plats för flera i skogen och maten börjar ta slut så dom börjar leta sej till städerna för att få mat så ni snälla mäniskor gå ut med lite körv åt den
Gilla · 1 · 1 tim

Rasmus Gustafsson haha jag skulle inte tveka en minut att köra på den
Gilla · 1 tim

Simon Wiik Varg. Kör över den för i helvete
Gilla · 2 · 1 tim

Fabian Karlsson Gasa
Gilla · 1 tim

Sven B Svensson Absolut vad vi numera kallar varg! Dvs, det är sannolikt en inplanterad bastard/hybrid men det är en annan sak.
Gilla · 1 · 1 tim

Urban Hansson Nej inte köra över någon,vi måste gå samman som vårat grannland Norge har gjort,de hade en stort fackeltåg å protesterade mot varg politiken,det är så vi måste göra,tillslut måste de lyssna på folket som lever med detta jissel.
Gilla · 3 · 1 tim

Erik Lundell Kör över bara det är en varg
Gilla · 1 tim

Sven B Svensson Just från de krokarna kommer de flesta av de här djuren. De släpps av en orsak, nämligen att det finns ” enkel mat” för dem i omgivningen. ” Skåne har väl en berömd djurpark?”
Gilla · 1 tim

Erna-Britt Nordin Därifrån rymde ett antal för några år sedan men jag tror att alla är döda. ..
Gilla · 1 tim

Peter Larsson ”Alla” sköts men SVA har bara tagit emot två kroppar enligt deras papper…
Gilla · 1 · 59 min

Sven B Svensson Peter Larsson Jodå, jag vet! De där figurerna har en del på samvetena.
Gilla · 52 min

Sven B Svensson Rymde?? – Njäääe lknappast, de fick hjälp ut, sen blev det ett jädrans liv för att det var lite många på en gång. Numera släpper man med ganska stor mellanrum. De här ”naturvännerna” är elaka typer. ”Minischettis” är enligt dem en bra och god föda för vargarna!
Gilla · 1 tim

Peter Kindblad Hybridvarg!
Gilla · 50 min

Albin Isaksson Du skulle kört över den när du hade chansen !!!!!!
Gilla · 5 · 44 min

Fredrik Elisson Varg varför körde du inte över den
Gilla · 2 · 43 min

Sven B Svensson Observera: De här djuren inrapporteras inte på ”Vägen ner till Skåne” De bara dyker upp där – hur kan det komma sig?
Gilla · 42 min

Mats Haapaniemi Hybrid
Gilla · 31 min

Anders Svensson Har du ägg under gasen eller
Gilla · 16 min


https://www.facebook.com/groups/vagavagravarg/permalink/1464309926914566/

 

Wolves (Canis lupus) nuzzling in snow, Duluth, Minnesota, U.S.

Wolves (Canis lupus) nuzzling in snow, Duluth, Minnesota, U.S.

 

 

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.